Materi Ibadah Brayat :
Kamis, 20 Oktober 2011
SANES AYEM TENTREM
( LUKAS 12 : 49 – 53 )
51.
Apa pangiramu,
tekaKU ing bumi iki
nggawa katentreman ?.
tekaKU ing bumi iki
nggawa katentreman ?.
Ora
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah
Patunggilan
saiba
kita migesang
ing alam ndonya menika
mesthi mbethahaken pasrawungan
kaliyan tiyang sanes,
kita mboten saged gesang piyambakan.
Kanthi makaten
paribasan :
crah agawe bubrah,
rukun agawe santosa
menika saestu leres
kanggenipun tiyang Jawi
ingkang nengenaken bab karukunan.
Luber
ing sih katresnan
anggenipun anyengkuyung bot repotipun
tiyang sanes,
karubedaning tiyang sanes
kados dados karubedaning dhirinipun
ugi.
Sipat ngaturi pirsa
kahananing dhiri pribadi
dhumateng tiyang sanes
menika ugi mujudaken
bab ingkang limrah
kanggening tiyang Jawi
mboten dados rahasia malih.
Ananging
wonten wewadi
ingkang kasimpen rapet
ing lebeting batos
&
mboten badhe kawudhar
ing saben tiyang.
Tiyang Jawi,
saestu saged nyimpen wewadi
lan milah-milah
bab-bab ingkang ala
utawi
bab ingkang mboten pantes
tuwin mliginipun
bab ingkang saged ndadosken crah
menika kaparingan kawigatosan linuwih-
Jer
mboten ngantos medhotaken pasedherekan,
sanajan ing lebeting batos
ngrundel,
maiben (maido),
gela,
sisah
…
…
lan sapiturutipun
saiba
kita migesang
ing alam ndonya menika
mesthi mbethahaken pasrawungan
kaliyan tiyang sanes,
kita mboten saged gesang piyambakan.
Kanthi makaten
paribasan :
crah agawe bubrah,
rukun agawe santosa
menika saestu leres
kanggenipun tiyang Jawi
ingkang nengenaken bab karukunan.
Luber
ing sih katresnan
anggenipun anyengkuyung bot repotipun
tiyang sanes,
karubedaning tiyang sanes
kados dados karubedaning dhirinipun
ugi.
Sipat ngaturi pirsa
kahananing dhiri pribadi
dhumateng tiyang sanes
menika ugi mujudaken
bab ingkang limrah
kanggening tiyang Jawi
mboten dados rahasia malih.
Ananging
wonten wewadi
ingkang kasimpen rapet
ing lebeting batos
&
mboten badhe kawudhar
ing saben tiyang.
Tiyang Jawi,
saestu saged nyimpen wewadi
lan milah-milah
bab-bab ingkang ala
utawi
bab ingkang mboten pantes
tuwin mliginipun
bab ingkang saged ndadosken crah
menika kaparingan kawigatosan linuwih-
Jer
mboten ngantos medhotaken pasedherekan,
sanajan ing lebeting batos
ngrundel,
maiben (maido),
gela,
sisah
…
…
lan sapiturutipun
Patunggilan,
Tiyang Jawi
remen gesang
ingkang kebak ‘keselarasan-
keharmonisan’.
Adatipun,
tiyang Jawi
enggal-enggal nggetuni
bab prekawis cecongkrahan;
Sanajan
tyang Jawi
ugi saged damel ‘prahara’:
bab perkawis biasa
mindak dados prakara ageng.
Tiyang Jawi,
ugi remen nyuda
&
nambahi bab-bab
ingkang dados kawigatosanipun
amrih nggayuh karukunan.
Sanajan katingalipun
ing gesang kebak cecongkrahan,
ananging ing manah-
‘dibawah sadar’
tiyang Jawi kepengin nggayuh
katentreman;
Conto ing pirembagan:
“…makaten bilih leres atur kawula ….
Sumangga
kita padosi kahananing dhiri kita,
murih gesang kita
saged trep
kaliyan dhawuh pangandikanipun
GUSTI YESUS,
bilih wonten klenta-klentunipun
ing panganggit-
pamikir kula
&
kita sadaya,
mugi GUSTI YESUS
karsaa ngleresaken”
Tiyang Jawi
remen gesang
ingkang kebak ‘keselarasan-
keharmonisan’.
Adatipun,
tiyang Jawi
enggal-enggal nggetuni
bab prekawis cecongkrahan;
Sanajan
tyang Jawi
ugi saged damel ‘prahara’:
bab perkawis biasa
mindak dados prakara ageng.
Tiyang Jawi,
ugi remen nyuda
&
nambahi bab-bab
ingkang dados kawigatosanipun
amrih nggayuh karukunan.
Sanajan katingalipun
ing gesang kebak cecongkrahan,
ananging ing manah-
‘dibawah sadar’
tiyang Jawi kepengin nggayuh
katentreman;
Conto ing pirembagan:
“…makaten bilih leres atur kawula ….
Sumangga
kita padosi kahananing dhiri kita,
murih gesang kita
saged trep
kaliyan dhawuh pangandikanipun
GUSTI YESUS,
bilih wonten klenta-klentunipun
ing panganggit-
pamikir kula
&
kita sadaya,
mugi GUSTI YESUS
karsaa ngleresaken”
Patunggilan…
sauger nyenyinau
dedhawuhing GUSTI YESUS:
Apa pangiramu,
tekaku ing bumi iki
nggawa katentreman ?.
Ora,
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah.
Kados-kados
GUSTI YESUS
ing bab menika
paring tantangan
dumateng kita sadaya.
Punapa kita enggal-engggal
saged nuduh
bilih GUSTI
mboten ngersaken katentreman-
karukunan
lan
bab-bab sanesipun
ingkang lakung mapan.
Pakaryanipun GUSTI
ing bab dhawuh pangandika
ingkang sami saged ndadosken crah
menika sajatosipun
ugi dados tantangan
dumateng kita,
supadosa…
saestu
anggen kita mikir
lan
ngraosaken kaleresan
ingkang GUSTI YESUS
karsakaken
kanggening gesang kita.
sauger nyenyinau
dedhawuhing GUSTI YESUS:
Apa pangiramu,
tekaku ing bumi iki
nggawa katentreman ?.
Ora,
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah.
Kados-kados
GUSTI YESUS
ing bab menika
paring tantangan
dumateng kita sadaya.
Punapa kita enggal-engggal
saged nuduh
bilih GUSTI
mboten ngersaken katentreman-
karukunan
lan
bab-bab sanesipun
ingkang lakung mapan.
Pakaryanipun GUSTI
ing bab dhawuh pangandika
ingkang sami saged ndadosken crah
menika sajatosipun
ugi dados tantangan
dumateng kita,
supadosa…
saestu
anggen kita mikir
lan
ngraosaken kaleresan
ingkang GUSTI YESUS
karsakaken
kanggening gesang kita.
Patunggilan..
GUSTI YESUS rawuh
ing alam ndonya menika,
kasebatan
dados JURU WILUJENG
RATUNING KATENTREMAN
Lha,
punapa samangke
ingkang kadhawuhaken
dening GUSTI YESUS menika
saestu-estu leres ?.
Bilih GUSTI YESUS rawuh
dados sumbering crah ?
Sumangga
kita sami anyenyinau
punapa karsanipun GUSTI YESUS
…
menika.
GUSTI YESUS rawuh
ing alam ndonya menika,
kasebatan
dados JURU WILUJENG
RATUNING KATENTREMAN
Lha,
punapa samangke
ingkang kadhawuhaken
dening GUSTI YESUS menika
saestu-estu leres ?.
Bilih GUSTI YESUS rawuh
dados sumbering crah ?
Sumangga
kita sami anyenyinau
punapa karsanipun GUSTI YESUS
…
menika.
Ing wiwitan,
GUSTI YESUS
paring dhawuh:
Bilih jagad menika
sampun kacadangaken
ing geni
ingkang sampun kaurubaken.
Rawuhing GUSTI,
saperlu nekakaken-
ndhawahaken geni
ing bumi
(ayat 49).
GUSTI YESUS
kababtis,
ateges
GUSTI YESUS
kedah nampi
&
nedhahaken bilih ‘manungsa kamanungsan’-
sacara manungsa,
GUSTI YESUS
kedah wonten
ing pangrehing-
pranataning ALLAH.
Baptis
dados pratanda:
ALLAH nunggil
ing gesang kita,
makaten
conto
tuladhaning GUSTI YESUS
ing tumindak lampah
ing patunggilaning ALLAH
SANG RAMA-
SANG PUTRA
tuwin
SANG ROH SUCI.
Babtis,
saged ngiyataken
&
ngenggalaken
semangat gesang,
supados tetep miturut
ing karsanipun
lan
rancanganipun ALLAH.
GUSTI YESUS PRIBADI,
ugi kedah netepi
ingkang dados pangrehing ALLAH.
Konsekwensining gesang,
bilih uwal saking pranatan
&
pangrehing ALLAH,
inggih menika
pepesthi badhe nampeni
bebendu
paukuman
pejah langgeng,
karana ALLAH menika
ALLAH PRIBADI
ingkang langgeng.
Makaten
kita,
ugi badhe lumebet
ing kalanggengan,
pejah utawi gesang
langgeng
GUSTI YESUS
paring dhawuh:
Bilih jagad menika
sampun kacadangaken
ing geni
ingkang sampun kaurubaken.
Rawuhing GUSTI,
saperlu nekakaken-
ndhawahaken geni
ing bumi
(ayat 49).
GUSTI YESUS
kababtis,
ateges
GUSTI YESUS
kedah nampi
&
nedhahaken bilih ‘manungsa kamanungsan’-
sacara manungsa,
GUSTI YESUS
kedah wonten
ing pangrehing-
pranataning ALLAH.
Baptis
dados pratanda:
ALLAH nunggil
ing gesang kita,
makaten
conto
tuladhaning GUSTI YESUS
ing tumindak lampah
ing patunggilaning ALLAH
SANG RAMA-
SANG PUTRA
tuwin
SANG ROH SUCI.
Babtis,
saged ngiyataken
&
ngenggalaken
semangat gesang,
supados tetep miturut
ing karsanipun
lan
rancanganipun ALLAH.
GUSTI YESUS PRIBADI,
ugi kedah netepi
ingkang dados pangrehing ALLAH.
Konsekwensining gesang,
bilih uwal saking pranatan
&
pangrehing ALLAH,
inggih menika
pepesthi badhe nampeni
bebendu
paukuman
pejah langgeng,
karana ALLAH menika
ALLAH PRIBADI
ingkang langgeng.
Makaten
kita,
ugi badhe lumebet
ing kalanggengan,
pejah utawi gesang
langgeng
Patunggilan,
karana menika,
GUSTI YESUS ngraosaken
‘agenging kasisahaning batos’
(ayat 50)
ing wiwitan pawartos paukuman
kadhawuhaken;
Langkung-langkung malih
bilih paukuman menika
kadhawahaken;
GUSTI YESUS
langkung agung
sungkawaning penggalih.
Lha,
ing ngriki,
kita
saged nyumurupi
bilih GUSTI YESUS
sejatosipun,
mboten ngersakaken
sadaya tyang gesang
nampeni paukuman,
nanging
anamung tiyang pitados
ingkang sampun kababtis kemawon
ingkang badhe nampeni
kawilujengan-
katentreman langgeng.
Konsekwensinipun,
kanggening tiyang
ingkang sampun kababtis
nggih menika,
kedah numuti
karsa lan karsanipun
ALLAH.
Bilih ALLAH
kebak ing katresnan
lan paring piwucal
bab katresnan
kita nggih kedahipun
nindakaken bab katresnan
kalawau.
Wonten kalih pilihan gesang
ing jagad menika :
gesang tresna dumateng ALLAH
lan nindakaken katresnan
tumrap sesami
utawi
mboten babar pisan
utawi
setengah-setengah :
tresna dumateng ALLAH
lan
‘nilar sesami’nipun
artosipun:
mboten nresnani sesami ?!
utawi
kosok wangsulipun
nresnani sesami
ananging nilar pepakoning ALLAH.
Paukuman mesthi badhe kalampahan-
kadhawahaken
dumateng kita,
bilih kita
mboten konsekwen,
anggen kita
nindakaken sadaya karsa
&
karsaning ALLAH
ing bab katresnan.
GUSTI YESUS
sampun ngantos muwun
&
sisah ing manah-
penggalih,
sanajan bab paukuman
menika dereng kalampahan
ing wekdal samangke
dumateng kita
(para manungsa),
ingkang kalebet dados
patunggilaning tiyang pitados
karana menika,
GUSTI YESUS ngraosaken
‘agenging kasisahaning batos’
(ayat 50)
ing wiwitan pawartos paukuman
kadhawuhaken;
Langkung-langkung malih
bilih paukuman menika
kadhawahaken;
GUSTI YESUS
langkung agung
sungkawaning penggalih.
Lha,
ing ngriki,
kita
saged nyumurupi
bilih GUSTI YESUS
sejatosipun,
mboten ngersakaken
sadaya tyang gesang
nampeni paukuman,
nanging
anamung tiyang pitados
ingkang sampun kababtis kemawon
ingkang badhe nampeni
kawilujengan-
katentreman langgeng.
Konsekwensinipun,
kanggening tiyang
ingkang sampun kababtis
nggih menika,
kedah numuti
karsa lan karsanipun
ALLAH.
Bilih ALLAH
kebak ing katresnan
lan paring piwucal
bab katresnan
kita nggih kedahipun
nindakaken bab katresnan
kalawau.
Wonten kalih pilihan gesang
ing jagad menika :
gesang tresna dumateng ALLAH
lan nindakaken katresnan
tumrap sesami
utawi
mboten babar pisan
utawi
setengah-setengah :
tresna dumateng ALLAH
lan
‘nilar sesami’nipun
artosipun:
mboten nresnani sesami ?!
utawi
kosok wangsulipun
nresnani sesami
ananging nilar pepakoning ALLAH.
Paukuman mesthi badhe kalampahan-
kadhawahaken
dumateng kita,
bilih kita
mboten konsekwen,
anggen kita
nindakaken sadaya karsa
&
karsaning ALLAH
ing bab katresnan.
GUSTI YESUS
sampun ngantos muwun
&
sisah ing manah-
penggalih,
sanajan bab paukuman
menika dereng kalampahan
ing wekdal samangke
dumateng kita
(para manungsa),
ingkang kalebet dados
patunggilaning tiyang pitados
Patunggilan,
kanthi reraosan
bab konsekwening dhiri,
anggen kita badhe ndherek
tut wingking
ing karsaning ALLAH
inggih menika
ing bab nindakaken
sadaya dhawuh pangandika,
mliginipun
bab tresna lan katresnan.
Bilih samangke
GUSTI YESUS
paring dedhawuh :
Apa pangiramu,
tekaku ing bumi iki
nggawa katentreman ?
Ora,
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah.
Menika sejatosipun,
GUSTI YESUS saestu
ngengetaken dumateng kita,
bilih wonten konsekwensining dhiri,
bilih kita ugi
kedah ngugemi & nindakaken
bab katresnan dumateng ALLAH
utawi
kita nampeni GUSTI YESUS
ing gesang kita;
Mesthi badhe ndadosaken crah
ing brayat;
Bilih wonten batih 5
ing satunggaling griya,
mesthi badhe dredah
3 lumawan 2
utawi kosokwangsulipun
2 lumawanan 3;
bapak crah kaliyan anak lanang
lan kosokwangsulipun
anak lanang dumateng bapak,
anak wadon crah kaliyan biyungipun,
biyung
kosokwangsulipun crah
kaliyan anak wadon …
Makaten tumindakipun
tumrap marasepuh wadon
badhe crah
kaliyan mantu wadon
&
kosok wangsulipun
(ayat 52-53).
Punapa GUSTI YESUS
mboten remen kaliyan karukunan?
GUSTI YESUS remen.
Ananging
langkung prayogi malih,
bilih kita menika
saged nindakaken
lan nampeni
rawuhing GUSTI
ing alam ndonya,
sanajan ngalami crah-
kamusuhan
dening tiyang sanes.
Sebab
bab menika
sampun dados resiko
gesang ndherek GUSTI.
Kados-kados
kita kecalan raos ayem tentrem
ing manah
sanalika ngalami kahanan menika,
ananging
kita kaatag-
sageda nindakaken gesang
ngudi bab-bab
ingkang utami;
Inggih menika
gesang nampeni GUSTI YESUS.
GUSTI YESUS
ingkang kebak panguwasa
mesthi paring kasagedan
lan
pulihing gesang,
ayem tentrem-
tentrem rahajeng.
kanthi reraosan
bab konsekwening dhiri,
anggen kita badhe ndherek
tut wingking
ing karsaning ALLAH
inggih menika
ing bab nindakaken
sadaya dhawuh pangandika,
mliginipun
bab tresna lan katresnan.
Bilih samangke
GUSTI YESUS
paring dedhawuh :
Apa pangiramu,
tekaku ing bumi iki
nggawa katentreman ?
Ora,
AKU pitutur marang kowe,
dudu pirukun
nanging crah.
Menika sejatosipun,
GUSTI YESUS saestu
ngengetaken dumateng kita,
bilih wonten konsekwensining dhiri,
bilih kita ugi
kedah ngugemi & nindakaken
bab katresnan dumateng ALLAH
utawi
kita nampeni GUSTI YESUS
ing gesang kita;
Mesthi badhe ndadosaken crah
ing brayat;
Bilih wonten batih 5
ing satunggaling griya,
mesthi badhe dredah
3 lumawan 2
utawi kosokwangsulipun
2 lumawanan 3;
bapak crah kaliyan anak lanang
lan kosokwangsulipun
anak lanang dumateng bapak,
anak wadon crah kaliyan biyungipun,
biyung
kosokwangsulipun crah
kaliyan anak wadon …
Makaten tumindakipun
tumrap marasepuh wadon
badhe crah
kaliyan mantu wadon
&
kosok wangsulipun
(ayat 52-53).
Punapa GUSTI YESUS
mboten remen kaliyan karukunan?
GUSTI YESUS remen.
Ananging
langkung prayogi malih,
bilih kita menika
saged nindakaken
lan nampeni
rawuhing GUSTI
ing alam ndonya,
sanajan ngalami crah-
kamusuhan
dening tiyang sanes.
Sebab
bab menika
sampun dados resiko
gesang ndherek GUSTI.
Kados-kados
kita kecalan raos ayem tentrem
ing manah
sanalika ngalami kahanan menika,
ananging
kita kaatag-
sageda nindakaken gesang
ngudi bab-bab
ingkang utami;
Inggih menika
gesang nampeni GUSTI YESUS.
GUSTI YESUS
ingkang kebak panguwasa
mesthi paring kasagedan
lan
pulihing gesang,
ayem tentrem-
tentrem rahajeng.
GUSTI mberkahi-
AMIN
Patunggilan saiba kita migesang ing alam ndonya menika mesthi mbethahaken pasrawungan kaliyan tiyang sanes, kita mboten saged gesang piyambakan. Kanthi makaten paribasan : crah agawe bubrah, rukun agawe santosa menika saestu leres kanggenipun tiyang Jawi ingkang nengenaken bab karukunan. Luber ing sih katresnan anggenipun anyengkuyung bot repotipun tiyang sanes, karubedaning tiyang sanes kados dados karubedaning dhirinipun ugi. Sipat ngaturi pirsa kahananing dhiri pribadi dhumateng tiyang sanes menika ugi mujudaken bab ingkang limrah kanggening tiyang Jawi menika,mboten dados rahasia malih. Ananging wonten wewadi ingkang kasimpen rapet ing lebeting batos & mboten badhe kawudhar ing saben tiyang.Tiyang Jawi,saestu saged nyimpen wewadi lan milah-milah bab-bab ingkang ala utawi bab ingkang mboten pantes tuwin mliginipun bab ingkang saged ndadosken crah menika kaparingan kawigatosan linuwih -Jer mboten ngantos medhotaken pasedherekan,sanajan ing lebeting batos ngrundel,maiben(maido),gela,sisah … … lsp
Patunggilan, Tiyang Jawi remen gesang ingkang kebak ‘keselarasan- keharmonisan’. Adatipun, tiyang Jawi enggal-eng gal nggetuni bab prekawis cecongkrahan; Sanajan tyang Jawi ugi saged damel ‘prahara’: bab perkawis biasa mindak dados prakara ageng.Tiyang Jawi, ugi remen nyuda & nambahi bab-bab ingkang dados kawigatosanipun amrih nggayuh karukunan. Sanajan katingalipun ing gesang kebak cecongkrahan, ananging ing manah- ‘dibawah sadar’ tiyang Jawi kepengin nggayuh katentreman; Conto ing pirembagan: “…makaten bilih leres atur kawula …. Sumangga kita padosi kahananing dhiri kita, murih gesang kita saged trep kaliyan dhawuh pangandikanipun GUSTI YESUS,bilih wonten klenta-klentunipun ing panganggit- pamikir kula & kita sadaya, mugi GUSTI YESUS karsaa ngleresaken”
Patunggilan… sauger nyenyinau dedhawuhing GUSTI YESUS: Apa pangiramu,tekaku ing bumi iki nggawa katentreman ?. Ora, AKU pitutur marang kowe, dudu pirukun nanging crah. Kados-kados GUSTI YESUS ing bab menika paring tantangan dumateng kita sadaya. Punapa kita enggal-engggal saged nuduh bilih GUSTI mboten ngersaken katentreman- karukunan lan bab-bab sanesipun ingkang lakung mapan.Pakaryanipun GUSTI ing bab dhawuh pangandika ingkang sami saged ndadosken crah menika sajatosipun ugi dados tantangan dumateng kita, supadosa… saestu anggen kita mikir lan ngraosaken kaleresan ingkang GUSTI YESUS karsakaken kanggening gesang kita.
Patunggilan..GUSTI YESUS rawuh ing alam ndonya menika, kasebatan dados JURU WILUJENG RATUNING KATENTREMAN Lha punapa samangke ingkang kadhawuhaken dening GUSTI YESUS menika saestu-estu leres ?. Bilih GUSTI YESUS rawuh dados sumbering crah ? Sumangga kita sami anyenyinau punapa karsanipun GUSTI YESUS … menika.
Ing wiwitan, GUSTI YESUS paring dhawuh: Bilih jagad menika sampun kacadangaken ing geni ingkang sampun kaurubaken. Rawuhing GUSTI, saperlu nekakaken- ndhawahaken geni ing bumi (ayat 49).GUSTI YESUS kababtis,ateges GUSTI YESUS kedah nampi & nedhahaken bilih ‘manungsa kamanungsan’-sacara manungsa, GUSTI YESUS kedah wonten ing pangrehing- pranataning ALLAH. Baptis dados pratanda ALLAH nunggil ing gesang kita, makaten conto tuladhaning GUSTI YESUS ing tumindak lampah ing patunggilaning ALLAH SANG RAMA-SANG PUTRA tuwin SANG ROH SUCI. Babtis, saged ngiyataken & ngenggalaken semangat gesang, supados tetep miturut ing karsanipun lan rancanganipun ALLAH. GUSTI YESUS PRIBADI,ugi kedah netepi ingkang dados pangrehing ALLAH.Konsekwensining gesang,bilih uwal saking pranatan&pangrehing ALLAH,inggih menika pepesthi badhe nampeni bebendu paukuman pejah langgeng, karana ALLAH menika ALLAH PRIBADI ingkang langgeng.Makaten kita,ugi badhe lumebet ing kalanggengan,pejah utawi gesang langgeng
Patunggilan, karana menika, GUSTI YESUS ngraosaken ‘agenging kasisahaning batos’ (ayat 50) ing wiwitan pawartos paukuman kadhawuhaken; Langkung-langkung malih bilih paukuman menika kadhawahaken; GUSTI YESUS langkung agung sungkawaning penggalih.Lha,ing ngriki, kita saged nyumurupi bilih GUSTI YESUS sejatosipun,mboten ngersak aken sadaya tyang gesang nampeni paukuman, nanging anamung tiyang pitados ingkang sampun kababtis kemawon ingkang badhe nampeni kawilujengan- katentreman langgeng. Konsekwensinipun, kanggening tiyang ingkang sampun kababtis nggih menika, kedah numuti karsa lan karsanipun ALLAH. Bilih ALLAH kebak ing katresnan lan paring piwucal bab katresnan kita nggih kedahipun nindakaken bab katresnan kalawau. Wonten kalih pilihan gesang ing jagad menika : gesang tresna dumateng ALLAH lan nindakaken katresnan tumrap sesami utami mboten babar pisan utawi setengah-setengah : tresna dumateng ALLAH lan ‘nilar sesami’nipun artosipun: mboten nresnani sesami ?! utawi kosok wangsulipun nresnani sesami ananging nilar pepakoning ALLAH. Paukuman mesthi badhe kalampahan- kadhawahaken dumateng kita,bilih kita mboten konsekwen,anggen kita nindakaken sadaya karsa & karsaning ALLAH ing bab katresnan. GUSTI YESUS sampun ngantos muwun & sisah ing manah- penggalih, sanajan bab paukuman menika dereng kalampahan ing wekdal samangke dumateng kita (para manungsa), ingkang kalebet dados patunggilaning tiyang pitados
Patunggilan, kanthi reraosan bab konsekwening dhiri, anggen kita badhe ndherek tut wingking ing karsaning ALLAH inggih menika ing bab nindakaken sadaya dhawuh pangandika, mliginipun bab tresna lan katresnan. Bilih samangke GUSTI YESUS paring dedhawuh : Apa pangiramu,tekaku ing bumi iki nggawa katentreman ? Ora, AKU pitutur marang kowe, dudu pirukun nanging crah. Menika sejatosipun,GUSTI YESUS saestu ngengetaken dumateng kita, bilih wonten konsekwensining dhiri,bilih kita ugi kedah ngugemi & nindakaken bab katresnan dumateng ALLAH utawi kita nampeni GUSTI YESUS ing gesang kita; Mesthi badhe ndadosaken crah ing brayat; Bilih wonten batih 5 ing satunggaling griya, mesthi badhe dredah 3 lumawan 2 utawi kosokwangsulipun 2 lumawanan 3; bapak crah kaliyan anak lanang lan kosokwangsulipun anak lanang dumateng bapak, anak wadon crah kaliyan biyungipun, biyung kosokwangsulipun crah kaliyan anak wadon …Makaten tumindakipun tumrap marasepuh wadon badhe crah kaliyan mantu wadon & kosok wangsulipun (ayat 52-53).Punapa GUSTI YESUS mboten remen kaliyan karukunan? GUSTI YESUS remen.Ananging langkung prayogi malih, bilih kita menika saged nindakaken lan nampeni rawuhing GUSTI ing alam ndonya,sanajan ngalami crah- kamusuhan dening tiyang sanes.Sebab bab menika sampun dados resiko gesang ndherek GUSTI. Kados-kados kita kecalan raos ayem tentrem ing manah sanalika ngalami kahanan menika, ananging kita kaatag- sageda nindakaken gesang ngudi bab-bab ingkang utami; Inggih menika gesang nampeni GUSTI YESUS. GUSTI YESUS ingkang kebak panguwasa mesthi paring kasagedan lan pulihing gesang, ayem tentrem- tentrem rahajeng.
GUSTI mberkahi-
AMIN
Tidak ada komentar:
Posting Komentar
Jadikan dan berikan komentar anda sebagai refleksi diri bukannya mengomentari kejelekan dan kekurangan kami